Sidor

tisdag 9 april 2013

Mitt träningschema

Jag försöker som sagt träna ganska mycket och numera blir det övervägande styrkepass. Detta är en stor skillnad sen tidigare i mitt liv då jag nästan enbart tränat ren kondition. Att bygga lite lagom med muskler så att kroppen blir lite fastare och sen förbränner ju faktiskt musklerna fett även i vila, kan det bli bättre? Med styrketräning mår jag faktiskt mycket bättre. Jag känner mig stark och har mer energi till familjen och barnen!

Detta är hur jag tränar: (Jag tränar passen på Friskis & Svettis och det varierar ibland naturligtvis)

Måndag: Promenad eller vila
Tisdag: Skivstång Intervall 75 min
Onsdag: 35 min Core-träning hemma med vikter
Torsdag: Skivstång 60 min
Fredag: Vila
Lördag: 30 min simning
Söndag: Skivstång Intervall 75 min

Mitt mål är att lägga in ett kortare löppass i intervallform i veckan till sommaren. Det får nog bli på måndagen eller lördagen.

Låter det mycket? Men det är ju så roligt!!! Jag tycker faktiskt det!


Idag på väg till träningen


2 kommentarer:

  1. Duktiga Anna! Är impad! /Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dags att köpa gymkort pappa!! ;-) Kan jag med tre småbarn så kan du!!

      Radera