Sidor

måndag 8 april 2013

Diet-kriget

Eftersom jag har fött tre barn och inte direkt har smal-gener så har jag behövt gå ned i vikt några gånger nu. De första gångerna körde jag Viktväktarna. På den tiden fanns liksom inte så mycket annat att välja på. Nu när man ska gå ned i vikt så finns en hel uppsjö av olika dieter. Det är LCHF, LCHP, Dukan,Viktväktarna, Kaloriräkning, lågfett och högfett och prästen och hans moster. Hur ska man välja och varför??

På ett år nu har jag gått ned 13 kilo. Med min egen variant. Jag räknar poäng på ett ungefär med viktväktarmetoden för att inte äta för mycket, men äter mindre mängd kolhydrater (inget bröd, pasta ris eller potatis utan endast rotfrukter) och mer mängd protein. Även en del nyttiga fetter som oljor, avokado och lax. Typ LCHP + Viktväktarna. Och ja, det funkar ju. Det mesta funkar nog om man verkligen anstränger sig. Eller vad tror ni? Vilken diet brinner ni för?

Detta är jag för mindre än ett år sedan



Detta är hur jag ser ut nu. -13 kilo, sakta men säkert med bra mat och mycket träning.




2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är fantastisk som har lyckats så bra. Vilken kraktär och vilken skillnad! Kram fr Pappa

    SvaraRadera