Sidor

lördag 4 maj 2013

Utedag med semesterkänsla

Idag har vi varit ute större delen av dagen. På morgonen var det städdag i föreningen och det betyder att man ska räfsa löv i några timmar och sen får man fika. ;-) 
Efter det så åkte jag iväg till Eurostop för att köpa lite blommor till krukorna på framsidan. Tänkte även köpa den där klänningen från H&M men jag hittade faktiskt en annan istället. En lång svart på Lindex som var superfin på.


Kändes som man kunde ha den både till vardag och fest.

När jag kom hem igen så blev det lite lunch. Makaroner och köttbullar till barnen och till mig och Fredrik gjorde jag goda lunchwraps. Jag åt en med tacofärs som jag hade lite rester kvar av och Fredrik åt en med skinka och ost.



Efter lunchen så gick vi ut och planterade blommorna och räfsade alla löven i häcken. Och när man varit så duktig så får man saft och mariekex såklart.

Ni ser väl de fina blommorna i bakgrunden. ;-)


Till middag så grillade Fredrik och jag gjorde mangosalsa, tzatziki och lite grekisk sallad. Barnen fick pommes och ketchup till sin kyckling. Riktig semesterkänsla!!



2 kommentarer:

  1. Jag kunde ju också räfsat för lite fika ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får komma nästa helg för då ska vi göra om i rabatterna på baksidan. .-)

      Radera